Svjesni su toga u domaćim firmama koje rade za zahtjevno inozemno tržište. Uz ulaganje u ljudske resurse, svaka prilika se koristi za usvajanje novih, priijeko potrebnih znanja.
Uz podršku EU i njemačke fondacije GIZ Razvojna agencija iz Tešnja je, u okviru projekta „Ekonomija zasnovana na inovacijama“ , za izvozno orijentirane firme iz ovog dijela naše zemlje, organizirala edukaciju. S obzirom da se BiH, kada je riječ o globalnom indexu konkurentnosti i inovativnosti, nalazi na 93. mjestu u svijetu, poboljšanje konkurentosti i inovativnosti u našoj privredi nameću se kao prijeka potreba.
Opterećene naslijeđem iz prošlosti, nedostatkom privredne i ekonomske strategije na nivou države i jakom konurencijom, izvozno orijentirane firme iz BiH suočavaju se s brojnim teškoćama. Da je potrebe, ali i prostora za napredak mnogo pokazuje podatak da je naša zemlja, kada je riječ o globalnom indeksu konkurentnosti i inovativnosti na nezavidnom 93. mjestu u svijetu.
„I od 12 stubova, u kojima se vrši ocjenjivanje, čak u šest stubova smo lošije rangirani od 93. mjesta na kojem se nalazimo. Što govori da moramo ogromne napore uložiti na način da podignemo konkurentnost, da podignemo stepen primjene inovacija u procesima naših firmi“, objašnjava Ismar Alagić, direktor Razvojne agencije u Tešnju.
Svjesni su toga u domaćim firmama koje rade za zahtjevno inozemno tržište. Uz ulaganje u ljudske resurse, svaka prilika se koristi za usvajanje novih, priijeko potrebnih znanja.
„Mislim da je ovo dobra prilika da se upotpune ta znanja, da se neke nove stvari, koje su jako bitne za menadžment, za organizaciju firme, da se unaprijede“, smatra Elmir Jalovičić, polaznik edukacije iz Usore.
„U našem okruženju još uvijek se vuku neke stare navike iz starog, bivšeg sistema. A, zahtjevi evropskog tržišta su takvi da moramo stalno raditi na ličnom unaprjedjenju i unaprjedjenu našeg okruženja“, kaže Said Perenda, polaznik edukacije iz Tešmnja.
„Moramo biti još inovativniji, a inovativnost dolazi od znanja, Dakle, znanje je nešto što je ključ uspjeha svake ekonomije“, rekao je Kemal Hadžić, edukator.
Organizatori ove, jedne u nizu edukacija, su uvjereni da će u budućnosti one rezultirati povećanjem konkurentnosti i inovativnost domaćih izvozno orijentiranih kompanija.
Ova aktivnost je dio projekta „FAB LAB“ koji je podržan u okviru EU4Business projekta u Bosni i Hercegovini.
EU4Business potiče razvoj poduzetništva, izvozno orijentiranih sektora, turizma i poljoprivrede, kao i ruralni razvoj, s ciljem jačanja ekonomije BiH. Projekat vrijedan 16,1 miliona eura zajednički provode GIZ, ILO i UNDP od aprila 2018. do marta 2022. godine, a finansiraju ga Evropska unija sa 15 miliona eura i Savezna Republika Njemačka sa 1,1 miliona eura. EU4Business je dio Programa lokalne samouprave i ekonomskog razvoja u BiH, koje podržava SR Njemačka. Za više informacija o EU4Business projektu posjetite: www.eu4business.ba